Primarul Blajului, dl Gheorghe Valentin Rotar. a declarat ca ȚVarianta ocolitoare a municipiului Blaj intră în linie dreaptă spre execuție!”

Pe 24 mai 2023, Guvernul României a adoptat Hotărârea de Guvern prin care a aprobat indicatorii tehnico – economici aferenţi obiectivului de investiţii „Varianta ocolitoare a municipiului Blaj”, parte complementară a drumului transregio, Blaj – Teiuş – A10.

Valoarea totală a acestei investiții este de 204,8 milioane lei (inclusiv TVA), iar finanțarea se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Operațional Transport 2021-2027 și de la Bugetul de Stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii!

Urmează ca Guvernul să aprobe declanșarea procedurilor de expropriere a proprietăților private care constituie coridorul de expropriere al „obiectivului de interes public național Varianta Ocolitoare Blaj”.

În tot acest timp, Primăria Municipiului Blaj, care implementează acest obiectiv de investiții prin delegare de responsabilitate de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), continuă derularea procedurilor de licitație pentru proiectul tehnic și execuția lucrărilor, realizate pe baza studiului de fezabilitate întocmit anul trecut și aprobat de CNAIR.

În prezent, sunt evaluate ofertele depuse pentru realizarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor. Sunt doi ofertanți, care îmi dau convingerea că termenele anunțate în data de 9 februarie 2023, la semnarea contractul de asociere dintre Municipiul Blaj și CNAIR, vor fi respectate:

  • Până la finalul lunii decembrie 2023 va fi finalizată faza de proiectare;
  • Până la finalul anului 2025 va fi finalizată varianta ocolitoare a municipiului Blaj.

Varianta ocolitoare a municipiului Blaj va avea o lungime totală de 6,845 km, un viaduct spectaculos în lungime de aproximativ 300 de metri și 4 sensuri giratorii!

Realizarea variantei ocolitoare conduce la scoaterea traficului greu și de tranzit din interiorul municipiului Blaj, asigurând dezvoltarea infrastructurii rutiere de transport, reducerea timpilor de parcurs, reducerea costului accidentelor, dar și reducerea costului pentru prevenirea poluării mediului înconjurător (poluare fonică și atmosferică).

Odată realizat acest mare obiectiv de investiții, în zona centrală și rezidențială a municipiului Blaj nu vor mai circula autovehiculele cu o masă mai mare de 3,5 tone, cu excepția celor de aprovizionare, care vor primi autorizații individuale de acces.

Primarul Blajului a declarat că „după inaugurarea variantei ocolitoare ne dorim ca în zilele de sâmbătă și duminică arterele rutiere situate în zona centrală a municipiului Blaj să devină pietonale”.

Varianta ocolitoare a municipiului este cel mai important proiect de infrastructură din istoria Blajului, care ne va ajuta să asigurăm o conexiune rapidă a Blajului cu autostrada A10 (Sebeș – Turda), cu beneficii majore în dezvoltarea economică și turistică a întregii zone!